О нама
Школа Рајак - 20 година са вама
Поштовање, добро дошли на образовни портал Школа Рајак
Ми се бавимо учењем на даљину. Организујемо онлајн наставу математике и онлајн курсеве програмирања водећи рачуна о променама које се убрзано дешавају.
Шта се променило у процесу учења?
Суштински, промениле су се само улоге. Сад ми понављамо неке ствари до изнемоглости, бушимо рупу у води, а неко други КАО слуша.
Променило се и окружење, и све брже се мења. Да наша школа ради на начин на који смо радили пре двадесет година (радимо од 2002.), када смо почели, данас не би радили.
Данас су ученици суочени са фасцинирајућим изазовима, у трагању за собом и ауторитетима које ће следити. Све што пожеле, махну прстом као чаробним штапићем, и ето га. И то одмах! Ако није одмах, испада из фокуса. Замислите себе у том оружењу, у тим годинама и разумите колико је тешко одолети.
Концепт онлајн наставе математике у Школи Рајак прилагођавамо актуелном окружењу, и то свакодневно. Користимо нове технологије на сврсисходан начин. Седење за рачунаром може да донесе и много тога корисног. Оно што не мењамо је циљ. Циљ је функционално знање.
Математика није сврха сама по себи. Велику већину појмова, дефиниција и формула нећемо користити. Оно што користимо у животу, је логика решавања математичких задатака. У животу тражимо пут од оног што имамо, ка оном што желимо. Исто као у математичким задацима.
Програми учења математике које смо спремили за ученике и студенте, су намењени остваривању циља наставе, односно стицању функционалог знања.
Програмирање се својом логиком ослања на логику математике. У новим програмерским дисциплинама везаним за вештачку интелигенцију математика је један од основних алата. Наши курсеви програмирања су аутентични, осмишљени од наших предавача, активних програмера са великим искуством у преношњеу знања. Предавачи су своје програме конципирали тако да полазници овладају вештином програмирања, односно способношћу да примене стечено знање.
Чиме се бавимо
Онлајн часови математике, физике, статистике, електротехнике.
Онлајн курсеви програмирања.
Предавања се одржавају преко технолошке платформе Zoom.
Наш портал постоји од 2005. године.
Професори и сарадници
Математика: Сузана Исаков, Ольга Баева, Давид Смиљанић, Илија Рајак, Дарко Рандељ, Айя Туенбаева, Ками Сейсенбекова, Асель Сейсенбекова, Милош Ковачевић, Александра Радановић, Јелена Новаковић, Анђа Денић, Александар Симић
Програмирање: Владимир Обрадовић, Себастиан Новак, Ким Новак, Маја Савић, Јован Обрадовић, Данијела Шаро, Ана и Слободан Тодоров, Катарина Радишић, Владимир Обрадовић
Сузана Иасков
Рођена сам у Кули 1981. Средњошколско образовање стекла сам у Сомбору у гимназији „Вељко Петровић“, а високо на ПМФ у Новом Саду. Дипломирала 2008. и добила звање „Дипломирани инжењер математике“.
Од 2008. до 2016. стицала сам радно искуство у неколико основних и средњих школа, што је допринело практичном искуству са различитим узрастима ученика, знања и интересовања за математику.
У том периоду паралелно сам радила у школи математике Рајак и са студентима. Посебно сам поносна на своје видео лекције за средњошколце, које су резултат мог дугогодишњег искуства и знања у раду са ученицима.
Од 2016. радим само у школи математике Рајак, јер ми је то радно место омогућило да дам свој максимум у раду са ученицима, довољно слободе да сваком ученику приступим индивидуално на начин, који даје најбоље резултате у знању и оснаживању ученика у даљем образовању.
Право уживање је расти, развијати се и славити успехе заједно са својим ученицима. Управо то је снага, која ме тера да се усавршавам и развијам креативност у даљем раду.
Олга Бајева
Я родилась в России. В 2002 году закончила механико-математический факультет Саратовского Государственного Университета им. Н. В. Чернышевского. С 2013 года живу в прекрасном городе Нови Сад. С 2016 года занимаюсь репетиторством по математике. Я с вниманием и уважением отношусь ко всем своим ученикам, со всеми у меня складываются теплые и доверительные отношения, занятия проходят в дружелюбной атмосфере. При подготовке ученика всегда нацелена на максимально эффективный и долгосрочный результат в его обучении. У моих учеников появляется интерес к предмету и как следствие - повышается успеваемость.
Люблю путешествовать и кататься на велосипеде.
Рођена сам у Русији. Дипломирала сам на механичко-математичком факултету Саратовског Државног Универзитета 2002. године.
2013. године са породицом се преселила сам у диван град Нови Сад. Од 2016. предајем математику. Свим својим ученицима односим се са пажњом и поштовањем, имам топле и поверљиве односе са свима ученикама, часови се одржавају у пријатељској атмосфери. Приликом припреме ученика увек је усмерен на најефикаснији и дугорочнији резултат у његовом обучавању. Моји ученици развијају интересовање за предмет и, као резултат, повећава се академски успех.
Волим путовати и возити бицикл.
Давид Смиљанић
Рођен сам у Врбасу. Ту сам стекао прва знања о математици. Школовање сам наставио на факултету техничких наука у Новом Саду. Дипломирао сам на смеру аутоматика и рачунарска техника 1995-е године. Радна искуства почео сам да стичем у предузећу „Железнице Србије“, да бих од 2005 наставио самостално да стварам. Као искусан предавач нашао сам се у школи математике „Рајак“ у инспиративном колективу који ми омогућава примену стечених знања и развој нових. Поред редовног бављења математиком, било је и покушаја програмирања, при чему сам реализовао неколико мини пројеката.
Дарко Рандељ
Рођен сам у Новоам Саду 1975 године, а дипломирао сам на Природно-математичком факултету у Новом Саду, на Департману за математику и информатику. Од 2006. године радим у основним и средњим школама као професор математике. У Школи Рајак правим видео лекције за ученике од петог до осмог разреда основе школе и држим онлајн часове математике од 2013. године.
Откривање ученицима лепоте и корисности примене науке у реалном свету, као и коришћење логичког закључивања, сматрам примарним задатком сваког предавача.
Илија Рајак
Математика је почела рачуном. Рачун ме је научио мој деда, по коме сам добио име. То се дешавало на салашу, и то још на Бисерном острву (ако нисте чули, прогуглајте). То је прави салаш, нема електричне енергије, нема воде, нема асфалтни пут, окружен равницом. Ту се не свраћа, ту се долази, и ту дође само онај ко те воли. Живот на таквом месту те направи једноставним. То је јако важно у математици. Све је једноставно. Научиш да ништа није „тешко“ само је сложено из више једноставних делова. Да би решио „тежак“ задатак, потребно га је раставити на једноставне делове, решавати их, и слагати један по један. За то је потребно стрљење и упорност, данас дефицитарне особине.
Моја идеја није била да упишем математику у средњој школи, већ електротехнику. Разлог за електротехнику није било то што на салашу није било струје, уопште нам није недостајала, већ то што у основној школи нисам схватио неку појаву везану за магнетно поље. Професор физике ми је препоручио да је боље да упишем средњу математичку, ако планирам да студирам електротехнику, и то је било то.
Математичка гимназија у Бечеју ми је показала да се математика може усвајати весело, опуштено. За ту спознају имам да захвалим екипи људи за незаборав, са обе стране катедре. Људи са друге стране катедре, али и наши родитељи и окружење, су нас ученике поставили у прави контекст. Моћ младости смо користили за стицање вредности које сви ми и данас трошимо.
Студирајући електротехнику на Факултету техничких наука у Новом Саду коначно сам стигао до оног што сам желео. Примена математике. Данас не бих мењао ниједну степеницу на свом образовном путу. Студирање у „веселим деведесетим“ нам је донело потребу да зарадимо новац. Било је разних опција. Онда не знам како, не сећам се одакле, пало ми је на памет, почетком 1991. да дам оглас у Дневнику: „Студент електротехнике даје часове математике, основцима и средњошколцима.“
Први двочас у Фрушкогорској улици, ученица први разред Јовине гимназије, област геометрија. Од тада до сада, много адреса, много ученика, много области, а иста жеља. Научити неког да учи. Математика је сјајна за то, јер су принципи учења универзални, а у математици толико експлицитни.
Као инжењер електронике и телекомуникација сам радио у струци, али су часови математике и даље били ту. Релативно брзо сам се уморио од борбе са ветрењачама у државним и приватним фирмама и 11. новембра 2002. године сам основао Школу Рајак.
Од тада, са групом сјајних људи, учимо ђаке и студенте да уче, уз помоћ математике.
Зашто да уче? Да би стекли знање.
Шта ће им знање? Због слободе, слободе избора.
Ако имаш знање, можеш да бираш окружење и/или посао. Ту врсту слободе можеш освојити једино знањем. На теби је да процениш колико ти то значи.
Администрација и ажурирање садржаја: Ивана Рајак, Илија Рајак
Ивана Рајак
Рођена сам у Новом Саду. Школовала сам се у Новом Саду и Сомбору. Високу школу струковних студија за образовање васпитача смер - васпитач у предшколском васпитању и образовању завршила сам 2005. године, а у Сомбору Педагошки факултет смер - професор разредне наставе 2009. године.
Након кратког радног искуства у школи за основно и средње образовање “Милан Петровић” и основној школи “Доситеј Обрадовић”, почела сам да радим у “Школи Рајак” 2009. године.
Први сусрет са “Школом Рајак” остварила сам као полазник курса информатике, да би ту остала као запослена на месту секретара школе. Тај сусрет са школом био је и судбоносан, јер сам ту упознала супруга Илију са којим имам ћерку Мину.
Пружам подршку супругу и помажем му у обављању оперативних, административних и организационих послова.
Посвећена сам и предана мајка, волим кување, музику и плес.
Веб порграмер: Јован Обрадовић
Дизајн: Владимир Сворцан
Свака добра, Школа Рајак
Наш портал постоји од 2005. године. Прву верзију је урадио Владимир Обрадовић.
Другу верзију је урадио Себастиан Новак 2011.
Трећу, ову коју посматрате Јован Обрадовић 2017.